حسین بر در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر:

از این ماه حقوق تمام بازنشستگان فرهنگی به اندازه ۹۰ درصد حقوق شاغلان خواهد بود

افرادی که در تاخیر صدور احکام بازنشستگی با مشکل مواجه شده‌اند شکایت خود را اعلام کنند

تهران (پانا) - رئیس مرکز نیروی انسانی و امور اداری آموزش و پرورش اعلام کرد علت تاخیر صدور احکام بازنشستگان آموزش و پرورش، به روز کردن سیستم صدور احکام است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
از این ماه حقوق تمام بازنشستگان فرهنگی به اندازه ۹۰ درصد حقوق شاغلان خواهد بود

یارمحمد حسین بر عصر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر درباره علت تأخیر در صدور احکام بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: برای اقدام به موقع و برای حفظ حرمت همکارانی که ۳۰ سال برای سیستم تعلیم و تربیت تلاش کردند سیستم صدور احکام را به روز کنیم. تقریباً برای اکثر همکاران بازنشسته سعی می‌کنیم بلافاصله ابلاغ‌های بازنشستگی آن‌ها را به صندوق‌های بازنشستگی ارسال کنیم. اما ممکن است به صورت موردی برای برخی از اقلام حقوقی مانند کسورات سنوات ارفاقی مشکلاتی پیش بیاید که تلاش می‌شود آن‌ها حل شود.

وی همچنین ادامه داد: افرادی که در این زمینه با مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند به بخش مدیریت منابع انسانی ادارات کل مراجعه کنند و یا با شماره ۸۲۲۸۳۲۳۶ تماس بگیرند و شکایت خود را اعلام کنند.

حسین بر در پاسخ به اینکه از زمانی که یک همکار فرهنگی بازنشسته می‌شود تا زمانی که حکم او صادر شود چه مدت زمانی طول می‌‌کشد؟ گفت: معمولاً سعی می‌کنیم در همان ماه حقوق را برقرار کنیم و اقدامات بدون وقفه باشد و اکثر احکام در همان ماه صادر می‌شود. البته مواردی هم هست که چون در صندوق بازنشستگی، کسورات به موقع پرداخت نشده دچار مشکل شوند، اما افراد به ما که منعکس کنند و ما قطعا آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره آمار بازنشستگان فرهنگی در سال ۹۹ گفت: در نیمه اول سال ۱۳۹۹، ۲۵ هزار نفر از همکاران ما بازنشسته شدند که برای همه آن‌ها ابلاغ و احکام بازنشستگی صادر شده و از حقوق بازنشستگی از سوی صندوق بازنشستگی برخوردار شده‌اند.

رئیس مرکز نیروی انسانی و امور اداری آموزش و پرورش در پایان درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی گفت: این اقدام شایسته با کمک همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه انجام شده و قرار است حقوق تمام بازنشستگان به اندازه ۹۰ درصد حقوق شاغلان باشد که این امر تصویب شده و از این ماه عملیاتی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار