10 نفر در مازندران با مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باختند

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که در شش ماهه نخست امسال 10 نفر در مازندران در اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
10 نفر در مازندران با مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باختند

علی عباسی با اعلام کاهش مسمومیت با گازco در 6 ماهه اول سال جاری و مرگ 10 مرد در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این مدت، گفت: «این رقم در مدت مشابه سال قبل 11 نفر گزارش شده است.»

او بیشترین مرگ را طبق گزارش‌ها مربوط به شهر کلاردشت با ثبت مرگ 3 نفر دانست که شهرستان‌های نور با 2 و بهشهر، ساری، بابلسر و آمل هر کدام با یک نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان، اردیبهشت با 3 مورد بیشترین ماه و فروردین، خرداد و تیر ماه هر کدام با 2 و شهریور با یک فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با توجه به اینکه مرگ های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد، به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

در سال گذشته 35 نفر (26 مرد و ما بقی زن) در اثر گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار