همزمان با هفته تربیت بدنی و سلامت:

۵ کلاس درس تربیت بدنی در آذربایجان‌غربی راه اندازی شد

ارومیه (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اعلام کرد پنج کلاس درس تربیت بدنی در پنج منطقه آموزشی استان راه اندازی شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
۵ کلاس درس تربیت بدنی در آذربایجان‌غربی راه اندازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی "مهین منافی" در آیین افتتاح این کلاسها افزود: مناطق ناحیه یک، ناحیه ۲، خوی، میاندوآب و نازلو جزو پنج منطقه ای بودند که کلاس تربیت بدنی در آنها راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد کلاس درس تربیت بدنی کیفیت بخشی درس تربیت بدنی، افزایش سواد حرکتی دانش آموزان، توسعه آمادگی جسمانی دانش آموزان، توسعه مهارتهای بنیادین ورزشی دانش آموزان است گفت: اعتبار تخصیص یافته برای راه اندازی این پنج کلاس ۲ میلیارد ریال است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: وسایل موجود در کلاس درس تربیت بدنی تخته صخره نوردی، نردبان افقی، نردبان سوئدی، حلقه بسکتبال و بسیاری وسایل ورزشی مورد نیاز دیگر است.

وی با اشاره به اینکه طبق سهمیه وزارتی هم اکنون تعداد کلاسهای تربیت بدنی استان به 9 کلاس افزایش یافت، بیان کرد: اولویت در راه‌اندازی این مدارس با مدارس ابتدایی دخترانه به ویژه در مناطق محروم بوده‌است.

منافی افزود: ورزش به‌عنوان یک ضرورت و نیاز در زندگی همه افراد به‌صورت عام و نیز به‌عنوان یک رکن اساسی و حیاتی برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ توصیه رهبر معظم انقلاب به جوانان در سه رکن تحصیل، تهذیب و ورزش می‌تواند جوانان را در نشاط و شادابی غنی‌سازی کند.

لازم به ذکر است، یک هزار و 100 معلم تربیت بدنی در استان مشغول به فعالیت هستند؛ سرانه فضای ورزشی دانش آموزان در آذربایجان‌غربی 16 سانتیمتر است و 100 فضای ورزشی در داخل و بیرون از مدارس مختص دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار