حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران؛

توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی منتفی شد

اختیار تعطیلی مدارس در مناطق حاد کرونا به وزارتخانه‌های بهداشت و کشور تفویض شد/آموزش و پرورش به تشخیص ستاد کرونا، حضور دانش‌آموزان را در مدارس محدود می‌کند/مشکلات شبکه شاد هفته آینده حل می‌شود/امسال قرارداد حق‌التدریسی‌هایی که قبلا در آموزش و پرورش مشغول بودند را تمدید می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که حضور دانش‌آموزان باید محدود شود که البته هم‌اکنون هم تنها ۲۰ درصد در مدرسه حضور دارند، آموزش و پرورش بر اساس تصمیم ستاد عمل می‌کند

کد مطلب: ۱۱۲۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی منتفی شد

محسن حاجی میرزایی صبح امروز در حاشیه گردهمایی مشترک پایگاه‌های بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش (یاد یاران) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پرورش موظف است انواع روش‌های آموزش را پیش‌بینی کند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد عنوان کرد آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مدارس را اختیاری اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد؛ از این رو، خطر حضور آنها در مدارس بیشتر از مکان‌های دیگر در اجتماع نیست.

وی درمورد تعطیلی مدارس در مناطقی که شیوع کرونا بالا است، گفت: تعطیلی مدارس منوط به تصمیم‌ ستاد ملی مبارزه با کروناست. طبق مصوبه اخیر این ستاد به پیشنهاد وزارت بهداشت و کشور در مناطقی که شیوع ویروس کرونا حاد است اختیاراتی برای تعطیلی مدارس به آنها داده شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از خطر کرونا در مدارس وجود نداشته است بیان کرد: آموزش و پرورش، خانواده، مدارس و دانش‌آموزان همه باید مراقب سلامت فرزندان خود باشند. اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که حضور دانش‌آموزان باید محدود شود که البته هم‌اکنون هم تنها ۲۰ درصد در مدرسه حضور دارند، آموزش و پرورش بر اساس تصمیم ستاد عمل می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام مدارس در هر صورت باز هستند گفت: چراکه مدارس و معلمان حلقه اتصال با دانش‌آموزان بوده و فعالیت‌های شبکه شاد باید در مدارس مدیریت و کنترل و از فعالیت‌های تحصیلی دانش‌آموزان اطمینان حاصل شود.

وی درباره اینترنت شبکه شاد گفت: اینترنت شاد رایگان است و اگر فردی با مشکلی مواجه شده است باید اعلام کند. ما نیز با وزیر ارتباطات صحبت کردیم از چند روز قبل این کار انجام شده و افرادی که از بستر شاد استفاده می‌کنند اینترنت رایگان خواهند داشت. سرعت اینترنت نیز پایین نیست اما شکل‌گیری کلاس‌ها یکی دو هفته طول می‌کشد اما بخشی از مشکلات هم به تقویت زیرساخت‌های فنی مربوط می‌شود که همراه اول متعهد شده این موضوع را تقویت کند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه یک نرم‌افزار بومی در اختیار داریم که می‌خواهد ۵۵۰ هزار کلاس را مدیریت کند افزود: این نرم افزار ممکن است در برخی مواقع دچار مشکل شود که با مدارا این مشکل حل خواهد شد و از حجم مشکلات کاسته می‌شود. ظرف یک هفته آینده انشالله مسائل حل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرار نبود ما این کار را انجام دهیم. برخی اپراتورها مدعی بودند می‌توانند سیمکارت شاد را تولید کنند و گفتند وزارت ارتباطات با محدودیت شماره روبه رو است و نمی‌توانند این کار را انجام دهند افزود: برای ارائه سرویس‌های ایمن تدابیری در وزارت ارتباطات اندیشیده شده است که بسته‌های ایمن به خانواده‌ها عرضه شود، در واقع بحث سیمکارت منتفی شد.

وی با تاکید براینکه اگر مدرسه‌ای تعطیل باشد و کلاس حضوری به هیچ عنوان برگزار نکند، قطعا تخلف است گفت: گرو‌ه‌هایی را مامور کردیم که به صورت سرزده به مدارس بروند و از روند ارائه آموزش گزارشی تهیه کنند.

وی درباره ساماندهی حق‌التدریسی‌ها گفت: قرار بود با همه افرادی که در آزمون رد می‌شوند قطع همکاری شود اما طبق نظر جلسه شورای وزیران مقرر شد امسال همکاری را با آنها ادامه دهیم.

حاجی میرزایی معلم را اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت دانست و گفت قانون هم حکم کرده که ورود نیرو به آموزش و پرروش از طریق دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان باشد. برای جذب همه حق‌التدریسی‌ها تابع قانون هستیم که تعیین تکلیف شده افرادی که قبل از سال ۹۱ با ما همکاری مستمر داشتند طبق شرایطی به استخدام آموزش و پرورش درآیند. در قبال مابقی افراد تعهدی نداریم و استمرار همکاری به صورت حق‌التدریس ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار