در برنامه «سیمای خانواده» شبکه‌ یک سیما؛

باقرزاده: اجباری برای حضور در مدارس نیست

خانواده می‌تواند دانش‌آموز را به مدرسه بفرستد یا بنا به تشخیص خود از سرویس‌های دیگری مثل آموزش تلویزیونی یا آموزش مجازی شبکه شاد و بسته‌های آموزشی استفاده کند

تهران (پانا) - به رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش حتی در صورت تشکیل کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان مجبور به حضور در مدارس نیستند.

کد مطلب: ۱۱۱۹۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
باقرزاده: اجباری برای حضور در مدارس نیست

علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش، امروز چهارشنبه 12 شهریورماه 99 باحضور در برنامه «سیمای خانواده» شبکه‌ یک سیما به تشریح خط مشی دستگاه تعلیم و تربیت در آغاز سال جدید تحصیلی پرداخت.

وی با اشاره به مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت بعد از همه‌گیری کرونا اظهار کرد: «امروز مدیریت آموزش در شرایط کرونا از دغدغه‌های اصلی بسیاری کشورهاست. درصد بالایی از کشورها هنوز موفق نشدند فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کنند. خوشبختانه کشور ما از کشورهای موفق در تداوم آموزش در بحران کرونا بوده است. ما نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته را به خوبی به پایان رساندیم، امتحانات پایه دوازدهم و آزمون‌های مدارس نمونه و استعدادهای درخشان را به خوبی برگزار کردیم، همچنین با مسئولان استان‌ها درباره نحوه ادامه آموزش‌ها بحث و تبادل نظر کردیم تا به وضعیتی برسیم که هم دسترسی دانش‌آموزان را به آموزش باکیفیت فراهم کند و هم سلامت بچه‌ها تامین شود.»

وی در پاسخ به سوال یکی از مجریان برنامه با این مضمون که چرا آموزش و پرورش منتظر نمی‌ماند تا این بحران به پایان برسد؟ چرا برای شروع سال تحصیلی عجله دارد؟ گفت: «اگر روشن بود که مثلا تا یک ماه بعد بحران کرونا تمام می‌شود، می‌توانستیم منتظر بمانیم ولی مشکل اینجاست که هنوز هیچ پیش‌بینی درستی از آینده این بیماری در دست نیست. یکی از پیش بینی‌های سازمان جهانی بهداشت این است که ممکن است تا رسیدن به پایان بحران یک دهه طول بکشد. در چنین شرایطی ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم.»

باقرزاده در ادامه به خسارات ناشی از تعطیلی مدارس و فاصله‌گرفتن دانش‌آموزان از محیط‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: «وقتی مدرسه تعطیل می‌شود نباید فکر کنیم فقط آموزش زبان یا آموزش ریاضی تعطیل شده است. در واقع تجربه یک زندگی تعطیل شده است. یک ارتباط اجتماعی با تعطیلی مدارس تعطیل می‌شود و خسارت‌های زیادی دارد. رفتن به مدرسه از نظر رشد اجتماعی و عاطفی مهم است.»

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش درباره نحوه بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس‌ها گفت: «تا وقتی در کشور واحدهای خدماتی و اداری تعطیل نشدند مدرسه نیز باز است؛ اما حضور در مدرسه اجباری نیست. خانواده می‌تواند دانش‌آموز را به مدرسه بفرستد یا بنا به تشخیص خود از سرویس‌های دیگری مثل آموزش تلویزیونی یا آموزش مجازی شبکه شاد و بسته‌های آموزشی استفاده کند.»

وی افزود: «مدارسی که جمعیتی بالای 50 نفر دارند می‌توانند دانش‌آموزان را گروه بندی کنند و میزان ساعات حضور در مدرسه می‌تواند متناسب با توانمندی‌های دانش‌آموز و میزان دسترسی او به انواع روش‌های آموزشی تعیین شود. مثلا گر دانش‌آموزی به اینترنت و تلویزیون و گوشی هوشمند دسترسی نداشته باشد یا سطح تحصیلات خانواده پایین باشد در اولویت آموزش حضوری است اما همه اینها حالت توصیه‌ای دارد. در همه مناطق اطلسی تهیه شد که نشان می‌دهد چه تعداد دانش‌آموز به چه ابزار آموزشی دسترسی دارند.»

باقرزاده در پایان از رونمایی نسخه جدید اپلیکیشن شاد خبر داد و گفت: «امکان حضور و غیاب، تشخیص میانگین حصور معلم و دانش‌آموزان در هر کلاس و امکان آزمون گیری از قابلیت‌های جدید نسخه جدید این اپلیکیشن است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار