با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد:

جلسه مشترک شورای معاونین استان و روسای شهرستان ها، نواحی و مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

همدان (پانا) - جلسه مشترک شورای معاونین استان و روسای شهرستان ها، نواحی و مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مشترک شورای معاونین استان و روسای شهرستان ها، نواحی و مناطق اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

محمد پورداود در جلسه مشترک شورای معاونین استان و روسای شهرستان ها، نواحی و مناطق که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع برگزار شد، با اشاره به این که در روش های تربیتی باید به هر دو جنبه روح و جسم نگاه کنیم، اظهار کرد: نقطه شروع تربیت این است که مربی استعداد های متربی را بشناسد گاه این بالقوه بودن در جسم است و گاه در روح که هر دو باید به شکوفایی و تعالی برسند و ورزش سهمی از این بستر هاست.

پورداود با اشاره به اهداف ساحت تربیت زیستی و بدنی سند تحول بنیادین، گفت: درک ویژگی های زیستی و پاسخگویی مسوولانه به نیازهای جسمی و روانی خویش، تلاش پیوسته جهت حفظ و ارتقای سلامت بهداشت جسمی و روانی خود و دیگران بر اساس نظام معیار اسلامی، بصیرت نسبت به سبک زندگی انتخاب شده و ارزیابی پیامدهای آن درباره خود، جامعه و طبیعت بر اساس نظام معیار اسلامی، تلاش فردی و جمعی برای حفظ و ارتقای سلامت و ایمنی افراد جامعه در سطح ملی و جهانی، کوشش مدام فردی و جمعی برای حفاظت از محیط زیست و احترام متقابل به طبیعت بر اساس نظام معیار اسلامی از جمله این اهداف است.

وی با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت کشور با برنامه های اثرگذار خویش تحولات شگرفی را در راستای ساحت زیستی و بدنی به وجود آورده است، افزود: برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، راه اندازی کاروان ورزشی با توزیع اعتبار قابل توجه، مدرسه پویا، کلاس درس تربیت بدنی، طرح پایش وزن کوله پشتی دانش آموزان و طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) از جمله این فعالیت های ارزشمند است.

پورداود گفت: در قسمت ورزش دانش‌آموزی نیز برنامه های مهمی چون استقرار هیأت ورزش دانش آموزی و توسعه استعدادیابی، راه اندازی مدرسه قهرمان، مدرسه میزبان در برگزاری مسابقات دنبال شده و در قسمت سلامت اجرای برنامه وارنیش فلوراید تراپی، اجرای طرح سلامت دهان و دندان عاری از پوسیدگی پایه ششم، ارتقای بهداشت و ایمنی در مدارس، حفاظت از محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس، فعالیت طرح دادرس و المپیاد آماده، اجرای برنامه تشکل دانش آموزی(سفیران سلامت) و برگزاری جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی را شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در استان، تصریح کرد: از تمام امکانات و ظرفیت ها برای سال تحصیلی جدید استفاده کرده ایم و با توجه به سناریوهای پیش بینی شده توسط وزارت متبوع، تمهیدات لازم متناسب با وضعیت های مختلف در سطح استان اندیشیده شده است.

همچنین مهرزاد حمیدی در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، اظهار کرد: با توجه به گزارش های دریافت شده، انسجام و هماهنگی بسیار خوبی در دستگاه تعلیم و تربیت استان وجود دارد.

حمیدی در ادامه با اشاره به این که آغاز سال تحصیلی امسال در شرایط متفاوتی است، گفت: سال گذشته ۷۰ درصد محتواهای آموزشی تدریس شده بود که با پدیده کرونا مواجه شدیم و آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان بزرگ نشان داد که علیرغم گستردگی سازمانی، از چابکی و پویایی برخوردار است.

وی با اشاره به آموزش های تلویزیونی و راه اندازی شبکه شاد در سطح وسیع، تصریح کرد: شبکه شاد به عنوان یک دستاورد بزرگ آموزش و پرورش در یک وضعیت بحرانی شکل گرفت و تکامل پیدا کرد و امروز به عنوان یک ابزار خوب در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت قرار دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این که امسال از نقطه صفر و از ابتدای سال تحصیلی با کرونا مواجه هستیم، افزود: این وضعیت نیازمند تدبیر، نظارت، خلاقیت، اقدام و پی گیری متفاوتی است.

حمیدی با بیان این که در سال تحصیلی گذشته وزارت آموزش و پرورش توانست در مواجهه با کرونا نمره قبولی بگیرد، تصریح کرد: معلمان به صورت خودجوش و نظام آموزشی به شکل سازمان یافته برنامه ها را دنبال کردند و کیفیت آموزشی علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا ارتقا پیدا کرد که ابن یک شاخص بسیار مهم برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی تأکید کرد: این اعتبار و آبرو برای نظام آموزش و پرورش باید حفظ شود و در سال تحصیلی جدید موفقیت ها استمرار داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال باید زنده و پویا بودن آموزش و پرورش کشور بار دیگر به اثبات برسد و نشان دهیم که در هر شرایطی مأموریت خود را با موفقیت انجام می دهیم.

حمیدی با تأکید بر پوشش تمامی دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت، اظهار کرد: ما باید اطمینان پبدا کنیم که حتی یک دانش آموز از جرگه آموزش مغفول نماند و همه از نعمت تعلیم و تربیت بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: همفکری، هماهنگی و همدلی در مجموعه آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشبرد مأموریت ها دارد و اعتبار دستگاه تعلیم و تربیت را بالاتر می برد.

حمیدی مشارکت والدین را یکی از محورهای ارزشمند سال تحصیلی گذشته ذکر کرد و افزود: این مهم در سال تحصیلی جدید باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش استان همدان، گفت: این استان در بحث پروژه مهر و آمادگی برای سال تحصیلی جدید پیشرفت های خوبی داشته و اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

حمیدی ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در همدان را یک اقدام ارزشمند خواند و تصریح کرد: این مهم می تواند به عنوان یک تجربه موفق در سطح گسترده عملیاتی شود.

وی با اشاره به این که مانور بازگشایی و سازماندهی در سطح استان یک کار ابتکاری است، افزود: این اقدام زمینه را برای بازگشایی مطلوب مدارس به خوبی فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار