خنیفر: بهره مندی از معلم خلاق، با پذیرش و گزینش صحیح منابع انسانی صورت می‌گیرد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر استفاده صحیح از نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیان کرد بهره مندی از معلم خلاق و با کیفیت، با پذیرش و گزینش صحیح منابع انسانی صورت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: بهره مندی از معلم خلاق، با پذیرش و گزینش صحیح منابع انسانی صورت می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، پیش از ظهر امروز جلسه هماهنگی جشنواره ملی خلاقیت و نوآوری آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با دانشگاه فرهنگیان، در مکان سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دیگر مسئولان برگزار شد حسین خنیفر، نقش مدیر در ایجاد توانایی و استعداد خلاقیت و نوآوری در فرد را مهم خواند و تصریح کرد: «استفاده و بهره مندی از خلاقیت دیگران و پیدا کردن ذهن‌های خلاق از جمله وظایف اصلی مدیران به شمار می‌رود.»

وی، با تاکید بر استفاده صحیح از منابع انسانی خلاق در آموزش و پرورش گفت: «در این عصر باید حرکت ما به سمت خلاقیت‌های ناگزیر و ناگریز باشد.»

خنیفر، با اشاره به اوضاع کنونی حاکم بر جهان، تمهید اقدامات لازم در کشور در راستای بهره مندی بیش از پیش از تکنیک خلاقیت و نوآوری و فعال ساختن اندیشه‌های گروهی را لازم و ضروری خواند و افزود: «بحث آموزش و اقتصاد یکی از مهم ترین دغدغه‌های جهان امروز است. حرکت به سمت تحرک مغزها گامی مهم برای بهره و استفاده به موقع از منابع انسانی کارآمد به شمار می‌رود.»

وی، با تاکید بر مهیا کردن شرایط لازم برای اندیشیدن، تکامل مغز و پدیدار شدن افکار نو برای سازندگی کشور، از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در دو حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش سخن گفت و ادامه داد: «دانشگاه فرهنگیان در خدمت آموزش و پرورش است. تامین و پرورش نیروی انسانی با کیفیت از اهم وظایف این دانشگاه است.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از کیفیت و خلاقیت به عنوان خط قرمز آموزش و پرورش یاد و تصریح کرد: «معلم خلاق و با کیفیت خط قرمز پذیرش و گزینش منابع انسانی است. در گزینش و گلچین نیروی انسانی آموزش و پرورش باید به دقت عمل کرد. چرا که آموزش جبران کننده گزینش بد نیست. در شرایط حاضر آموزش، نقش معلم، خانواده، روش‌های تربیت و محتوا بیش از پیش مورد توجه است. خوشبختانه آموزش و پرورش در رویاروی با ویروس کرونا در فاصله زمانی کوتاهی توانست با ورود به تلویزیون و فضای مجازی دنیای موجود را دنیایی بدیل معرفی کند.»

خنیفر، در پایان راه‌اندازی شبکه دانش‌آموز، شاد را از فعالیت های مهم، ارزشمند و در خور تقدیر آموزش و پرورش طی مدت زمانی کوتاه ذکر و ابراز امیدواری کرد: «با تعاملات سازنده و به هنگام بتوان با عبور از بحران موجود شاهد تحولات و رویدادهای چشمگیر در دنیای تعلیم و تربیت کشور باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار