سخنگوی آموزش و پرورش تهران مطرح کرد؛

سه سناریو برای بازگشایی مدارس باتوجه به شیوع کرونا

تهران (پانا) - سخنگوی آموزش و پرورش تهران اعلام کرد باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور سه سناریو برای بازگشایی مدارس طراحی شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سه سناریو برای بازگشایی مدارس باتوجه به شیوع کرونا

مسعود ثقفی در برنامه "صبح و گفت‌وگو" رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: «سناریوهای طراحی شده برای مناطق مختلف کشور طراحی شده است که نحوه بازگشایی مدارس براساس وضعیت شیوع بیماری مشخص خواهد شد. درصورتی که وضعیت شهرها سفید باشد مدارس مانند گذشته بازگشایی خواهد شد.»

سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: «همچنین در صورتی که وضعیت شهرها زرد باشد مدارس به صورت یک روز درمیان باز خواهند شد تا براین اساس تجمع زیادی در کلاس‌های درس وجود نداشته باشد. در صورتی که وضعیت شهرها قرمز باشد که اکنون نیز شهر تهران در وضعیت قرمز قرار دارد آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری دنبال خواهد شد.»

وی ادامه داد: «آموزش مجازی مدارس از طریق شبکه شاد و دیگر فضاهای مجازی صورت می‌گیرد. موضوع استقبال بیشتر خانواده‌ها از مدارس دولتی از مدت‌ها قبل مورد بررسی قرار گرفت تا درصورت بروز چنین موضوعی بتوانیم برنامه ریزی‌های مورد نیاز را انجام دهیم.

ثقفی عنوان کرد: «باتوجه به اینکه اکنون آموزش به صورت غیرحضوری است برخی از خانواده‌ها تصمیم به انتقال دانش آموزان از مدارس غیرانتفاعی به مدارس دولتی گرفته‌اند. اکنون ۸۰ درصد ثبت نام‌ها در مدارس غیردولتی مشابه سال گذشته است.»

سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: «باتوجه به اینکه برخی از خانواده‌ها اقدام به انتقال دانش آموزان به مدارس دولتی کرده‌اند یکی از راهکارها دو نوبته کردن مدارس است و راهکار دیگر این است که باتوجه به اینکه آموزش‌ها به صورت مجازی است ظرفیت کلاس‌ها افزایش یابد. باتوجه به اینکه آموزش‌ها اکنون غیر حضوری است نیازمند امکانات فیزیکی و حضوری در مدارس نیستیم. مدارس غیردولتی روش‌هایی انتخاب کردند تا دانش آموزان خود را حفظ کنند.»

سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: «مدارس غیردولتی برای آموزش از ابزارهای خوب تکنولوژی آموزشی برای دانش آموزان استفاده می‌کنند که این امر نیز انگیزه ماندگاری دانش آموزان در این مدارس را افزایش می‌دهد.»

ثقفی ادامه داد: «بخشی از فعالیت‌های مدارس مربوط به حوزه تربیتی است و اکنون که آموزش‌ها به صورت مجازی صورت می‌گیرد این موضوع کمتر در مدارس مورد توجه است بنابراین مدارس غیردولتی نباید برای چنین فعالیت‌هایی از خانواده‌ها شهریه دریافت کنند. مدارس غیردولتی یک شهریه ثابت دارند که آن شهریه از سوی خانواده‌ها باید پرداخت شود اما هزینه فوق برنامه و سرویس نباید از خانواده‌ها دریافت شود.»

سخنگوی آموزش و پرورش تهران اظهار کرد: «دریافت شهریه برای فوق برنامه تنها درصورتی باید اخذ شود که این فعالیت‌ها انجام شود. خانواده‌ها اگر در مواردی شاهد دریافت مبالغ بیشتر از سوی مدارس غیردولتی بودند می‌توانند این موضوع را با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش به شماره ۸۸۹۶۰۰۶ اطلاع رسانی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار