پانا گزارش می دهد؛

کرایه نداری برو حلالت

قزوین (پانا) - مهم نیست همیشه کارهای بزرگی صورت بگیرد؛ کارهای کوچکی هستند که اتفاقات بزرگی را برای جامعه رقم می زنند و این اهمیت اش بیشتر از وسعت کاری است که انجام می دهیم.

کد مطلب: ۱۰۹۹۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کرایه نداری برو حلالت

برخی اوقات یک جمله کوتاه در بالای در یک خانه، فیکسچر سر خیابان، بیلبورد وسط اتوبان یا حتی ماشین نوشته ها آن چنان تاثیری را بر انسان های پیرامون خود می گذارند که آن ها ساعت ها به فکر فرو می روند.

حال این جمله زیبا اگر با عمل همراه باشد، چقدر می تواند حال خوشی را به جامعه منتقل کند. راننده تاکسی خط ولیعصر به کوثر قزوین مصداق این داستان است، داستانی که هر روز در خیابان های شهر زنده اش می کند، می پروراندش و در پایان درسی را می دهد که بزرگ ترین همایش های شهر هم نمی توانند با آن هزینه های گزافشان برای مردم بوق و کرنا کنند. جمله خیلی ساده، صریح و بی منت است؛ «کرایه نداری برو، حلالت/نگو ندارم، برو به سلامت».

حسین عبدی این راننده خوش ذوق و خوش اخلاق با زدن این جمله روی شیشه جلو و کناری تاکسی اش، درس رأفت و همدلی را در این شرایط سخت اقتصادی که بخشی از آن را ویروس کرونا به وجود آورده است، برای همه مردم دیکته می کند تا کمی هوای هم را بیشتر داشته باشند.

رفتار آقای عبدی در برخورد با مسافران و عدم دریافت کرایه از کسانی که مشکل اقتصادی دارند، حتی برای مسافری که کرایه اش را پرداخت کرده، قوت قلبی است که کمی از این استرس های اقتصادی اش بکاهد و بداند که هنوز هم دل های صاف و بی شیله و پیله در این شهر فراوان هستند.

حرف و عمل آقای عبدی مصداق فرهنگ غنی نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان است؛ چقدر خوب می شود همه ما در هر حرفه و پیشه ای که هستیم ترویج دهنده این فرهنگ باشیم و هر شهروند به یک آقای عبدی تبدیل شود.

خبر: مسعود میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار