عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

کاهش ۵۰ درصدی نرخ اجاره مسکن با اجرای قانون جدید اخذ مالیات از خانه های خالی

تهران(پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه اجرای قانون جدید مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی تأثیر ۵۰ درصدی در کاهش قیمت اجاره مسکن خواهد داشت، عنوان کرد مسکن یک کالای مصرفی بوده و باید در اختیار متقاضایان واقعی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۵۰ درصدی نرخ اجاره مسکن با اجرای قانون جدید اخذ مالیات از خانه های خالی

به گزارش خانه ملت، محسن علیزاده، با اشاره به تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: در نشست امروز مجلس، کلیات طرح مذکور بررسی و به تصویب رسید و جزئیات در نشست های بعدی مورد رسیدگی قرار می گیرد، البته معتقدیم در بررسی جزئیات این طرح، نظر سایر کمیسیون های تخصصی اخذ کنیم تا بهترین تصمیم گرفته شود.

مسکن بخشی از هزینه های معیشت مردم را به خود اختصاص داده است

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن بخشی از هزینه های معیشت مردم را به خود اختصاص داده است، افزود: مشکل کنونی بازار مسکن، افزایش افسارگسیخته قیمت ها است که این مسئله از کمبود مسکن در بازار نشأت می گیرد.

مسکن های خالی که توسط عده ای سودجو احتکار شده است

وی گفت: بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود دو میلیون و 500 هزار واحد خانه خالی در کشور وجود دارد و به نظر می رسد بیش از این آمار، برای مسکن متقاضی وجود نداشته باشد. اگر مسکن های خالی که توسط عده ای سودجو احتکار شده، از طریق قانون جدید مجلس به عنوان کالای سرمایه ای شناخته شود، به یقین می توان در راستای کاهش قیمت مسکن حرکت کرد.

علیزاده با بیان اینکه اجرای قانون جدید مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی تأثیر 50 درصدی در کاهش قیمت اجاره مسکن خواهد داشت، افزود: در شرایط کنونی عده ای در بازار، مسکن را به عنوان کالای سرمایه ای رد و بدل می کنند، این در حالی است که مسکن یک کالای مصرفی بوده و باید در اختیار متقاضایان واقعی قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، شناسایی این مساکن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده تا پس از شناسایی خانه های خالی، این مساکن در بازار عرضه شود. با اجرای این قانون، بسیاری از محتکران مسکن مجبور می شوند که مساکن خود را با قیمت پایین اجاره دهند، در غیر این صورت باید جریمه سنگین را پرداخت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار