حریرچی: یک پنجم فوتی‌های روزانه در کشور مربوط به بیماران کرونا است

معاون کل وزارت بهداشت: مسافرت‌ها، دورهمی‌ها از جمله مراسم عروسی و عزا از عوامل گسترش کروناست

تهران (پانا) - معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه یک پنجم فوتی‎‌های روزانه کشور مربوط به بیماران کرونایی است و این زنگ خطر جدی و نگران کننده ‌است، گفت اگر همه مردم ماسک بزنند بیش از 95 درصد کرونا قابل کنترل است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حریرچی: یک پنجم فوتی‌های روزانه در کشور مربوط به بیماران کرونا است

ایرج حریرچی در سفر به استان همدان اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های موفق در کنترل بیماری کرونا است. به دلیل رفتارهای بهداشتی صحیح مردم و سیاست منسجمی که در این استان انجام شده است میزان ابتلا در این استان یک سوم مجموع کشوری است اما نگرانی ما از جاهایی است که کم مبتلا شده اند به دلیل ماهیت پیچیده‌ای که این ویروس دارد. در استان همدان و استان فارس اخیرا افزایش‌هایی داشتیم که با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده است کنترل شده است.

وی تاکید کرد: یک پنجم فوتی‎‌های روزانه کشور مربوط به بیماران کرونایی است و این زنگ خطر جدی و نگران کننده ‌است.

حریرچی افزود: روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دهند که بیش از ۲۰۰ تن از آن‌ها بیماران کرونایی هستند.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین یکی از عوامل ابتلا به کرونا را مسافرت‌ها عنوان کرد و گفت: دورهمی‌ها از جمله مراسم عروسی و عزا هم از دیگر عوامل گسترش کروناست.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک بیان کرد: باید توجه کرد که اصل مهم استفاده از ماسک است. بر اساس اطلاعات علمی موجود امروز، نشان می‌دهد که حتی در صورت کشف واکسن، تاثیر ماسک در پیشگیری از بیماری کرونا به شرط اینکه حدود ۹۵ درصد مردم از آن استفاده کنند، حتی می‌تواند از تاثیر واکسن موثرتر باشد. در عین حال در این جنگ فرسایشی که حداقل یکسال دیگر باید آن را تا زمان کشف واکسن ادامه دهیم، تاکیدمان این است که حتما از ماسک استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار