جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی: خانواده‌ها با پیوستن به پویش «ایرانی بخر» به رونق اقتصادی کشور کمک کنند

تهران (پانا) _ جانشین بسیج دانش‌آموزی با حضور در برنامه «سیمای خانواده» شبکه دو سیما به تشریح تازه‌ترین پویش‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در آستانه سال تحصیلی جدید پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی: خانواده‌ها با پیوستن به پویش «ایرانی بخر» به رونق اقتصادی کشور کمک کنند

مجتبی باستان، جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی، درباره فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس گفت: «سازمان بسیج دانش‌آموزی در تعاملی سازنده با وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و فرهنگی وی برنامه‌های مفید و موثری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تقویت بنیه علمی و ... برای دانش‌آموزان طراحی کرده است.»

وی ادامه داد: «ما در این برنامه‌ریزی‌ها دو هدف راهبردی و کلان را دنبال می‌کنیم؛ هدف نخست کمک به تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و هدف دوم کمک به پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب است که مقام معظم رهبری تبیین فرموده‌اند.»

باستان در ادامه با ذکر این نکته که سند تحول بنیادین 43 ویژگی را برای دانش‌آموز نمونه و تراز ایران اسلامی برشمرده است اظهار کرد: «بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش‌آموز باید خلاق، کارآفرین، مقتصد، بانشاط، ماهر، وطن‌دوست، مهرورز و جهادگر باشد که خصلت‌هایی مانند مسئولیت‌پذیری، مشارکت اجتماعی، مهارت افزایی و روحیه کارآفرینی در بیانیه گام دوم انقلاب هم مورد تاکید قرار گرفته است. بر اساس همین ویژگی‌ها برنامه‌ها و پویش‌های متعددی در سازمان بسیج دانش‌آموزی طراحی شده و به اجرا درمی‌آید.»

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه به برخی از پویش‌های اخیر بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: «یکی از این برنامه‌ها پویش «همکلاسی مهربان» است که در این پویش دانش‌آموزان در سطح مدرسه و با مشارکت معلمان و خیرین اقدام به جمع‌آوری پول می‌کنند و سپس با استفاده از این پول لوازم‌التحریر خریداری می‌کنند و در خفا آن را به دانش‌آموزان نیازمند تحویل می‌دهند.»

وی درباره ویژگی‌های پویش «همکلاسی مهربان» گفت: «این پویش با مشارکت همه تشکل‌‌های درون مدارس شامل انجمن اسلامی، سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و هلال احمر اجرا می‌شود. پویش هم به اقتصاد محله‌ها کمک می‌کند، چون خرید لوازم‌التحریر از فروشگاه‌های همان محل انجام می‌شود، و هم لوازم‌التحریر خریداری شده باید از محصولات ایرانی باشد که در جهت رونق اقتصادی و جهش تولید در کشور خواهد بود.»

باستان در توصیه به خانواده‌های دانش‌آموزان گفت: «در فصل تابستان و نزدیک به شروع سال تحصیلی جدید هستیم و خانواده‌ها کم کم به فکر خرید لوازم‌التحریر و کیف و کفش مدرسه برای دانش‌آموزانشان هستند. من به همه خانواده‌ها توصیه می‌کنم کالای ایرانی خریداری کنند تا به چرخه اقتصاد کشور کمک شود. در همین زمینه پویشی به نام «ایرانی بخر» برای خانواده‌های ایرانی راه‌اندازی کردیم که به زودی درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی در پایان به همه دانش‌آموزان توصیه کرد ماسک زدن را فراموش نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار