حمید عسگری: مردم از موسیقی تکراری پاپ این روزها خسته شده اند

تهیه‌کنندگان موسیقی باعث و بانی وضع فعلی موسیقی پاپ هستند

تهران (پانا) - حمید عسگری خواننده پاپ معتقد است مشکل اصلی موسیقی به تهیه‌کنندگان بازمی‌گردد زیرا آن‌ها خوانندگان را در خط تولید موسیقی تکراری با محتوا و ریتم کسل‌کننده قرار می‌دهند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حمید عسگری: مردم از موسیقی تکراری  پاپ این روزها خسته شده اند

حمید عسکری خواننده پاپ در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری کنسرت در ایام کرونا گفت: «به نظرم برگزاری کنسرت در این ایام کار مسخره‌ای است. به نظرشما حالا که کرونا اوج گرفته اگر بخواهیم چندین نفر را به سالن‌ها برای تماشای کنسرت بکشانیم از نظر شما کاری منطقی است؟»

وی همچنین درباره استقبال مردم از کنسرت‌ها در ایام کرونایی عنوان کرد: «فکر نمی‌کنم استقبال از کنسرت‌ها خوب باشد زیرا مردم می‌ترسند به جایی بیایند که جریان هوا آن هم در مکانی که دیگران نیز در آن نفس می‌کشند بسته و ثابت باشد زیرا قرار گرفتن در چنین فضایی خطرناک است.»

عسگری تصریح کرد: «در همه جای دنیا از مردم و مشاغلی که درآمدشان را از دست داده‌اند حمایت می‌کنند،متاسفانه امروز اوضاع نوازندگان اصلا در کشور ما مناسب نیست»

وی ادامه داد: «تنها راهی که اکنون مردم تمام جهان برای امرار معاش دارند حمایت دولت‌هایشان است، بسیاری از نوازندگانی که ساکن تهران بوده‌اند و اینجا کار می‌کردند در این مدت مجبور شدند به شهرستان‌هایشان بازگردند که این موضوع بسیار دردناک است آخر مگر یک نوازنده چقدر درآمد دارد که بتواند زندگی‌اش را اداره کند.»

این خواننده همچنین با اشاره به وضعبت موسیقی ایران در حال حاضر گفت: «در این ایام اتفاقات بسیار بد و عجیبی برای موسیقی رخ داده که حال این خانواده را خراب کرده است. موسیقی وسیله تلطیف روح آدمی است پس زمانی که اوضاع خوبی نداشته باشد و مردم دیگر خوراک فرهنگی جدید و باکیفیت نداشته باشند احساس نیاز می‌کنند.»

وی همچنین از انتشار موسیقی جدیدی به زودی خبر داد و تصریح کرد: «در استودیوی شخصی‌ام مشغول کار هستم اما انگیزه زیادی ندارم، سعی می‌کنیم موسیقی تولید کنیم. پیش از این هم تمام خوانندگان برای تولید موسیقی به مشکل می‌خوردند خدا می‌داند پس از این با روحیه خرابی که این روزها دارند شاهد چه تولیداتی باشیم.»

عسکری ادامه داد: «ناچاریم کارمان را انجام بدهیم بنابراین تا دو هفته آینده حتماً آهنگ جدید منتشر خواهد شد. به طور کلی حالمان خراب است کسی که کارمند بانک است هر روز به بانک می‌رود و وظابفش را انجام می‌دهد اما کسانی که مشاغلی مانند من دارند و باید از حواس و تمرکزشان استفاده کنند خیلی به مشکل می‌خورند و با شرایط سختی روبه رو می‌شوند.»

وی همچنین درباره وضعیت موسیقی کشور در حال حاضر گفت: «موسیقی در حال حاضر حال خوبی ندارد، همکارانم روحیه ندارند حتی حال خراب همسایه‌مان روی کیفیت کار ما تأثیر می‌گذارد. صبح تا شب اخبار بد به گوش می‎رسد و دیگر رمقی باقی نمانده است.»

این خواننده خاطر نشان کرد: «اگر بخواهم وضعیت کنونی و ویروس کرونا را در نظر نگیرم و درباره اوضاع موسیقی سخن بگویم در یک نگاه کلی می‌توان گفت تمام تولیدات و ترانه‌ها در یک سبک هستند و به شدت همه موسیقی‌ها با هم مشابه‌اند و حتی یک ریتم دارند. زمانی من، محسن چاووشی، محسن یگانه، بنیامین بهادری و... در عرصه موسیقی پاپ فعالیت می‌کردیم و هر کسی سبک خودش را داشت اما الان همه کار هم را تکرار می‌کنند که این آفت موسیقی امروز است.»

وی ادامه داد: «ما خدماتی که باید در قبال موسیقی انجام می‌دادیم را انجام داده‌ایم. خودمان برای تولید فضای جدید پیشرو بودیم اما الان چه هر چه جلوتر می‌رویم از کیفیت آثار کاسته می‌شود که دود این موضوع فقط به چشم خود خوانندگان می‌رود. همین می‌شود که هر خواننده چند سال مشهور می‌ماند و بعد از دید می‌افتد و آن جوانی که طعم شهرت را چشیده و یکهو از میان برداشته شده دچار افسردگی می‌شود و تبدیل به آدمی بسیار سرخورده می‌شود که دیگر هرگز زندگی‌اش مانند قبل نخواهد شد. با چهارده سال سابقه کاری که دارم به اندازه کافی تجربه کسب کرده‌ام که با صراحت درباره این موضوع حرف بزنم.»

عسکری همچنین درباره نیاز مخاطب امروزی گفت: «مخاطب در سراسر دنیا به تنوع نیاز دارد، اگر در فضای مجازی نیز بگردیم متوجه نارضایتی مردم می‌شویم که از شباهت تولیدات موسیقی امروز شاکی هستند. فکر می‌کنم بخش بزرگی از این مشکل به تهیه کنندگان موسیقی باز می‌گردد زیرا آن‌ها خطی تکراری به خوانندگان می‌دهند وگرنه خوانندگان ما ذوق هنری دارند و می‌توانند آثار باکیفیت تولید کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار