توجه ویژه راهداری اردبیل بر ساخت و توسعه راه های روستایی

اردبیل (پانا)- مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل خبر داد امسال ساخت و توسعه راههای روستایی جزوه اولویت های اصلی راهداری است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه راهداری اردبیل بر ساخت و توسعه راه های روستایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل، کلیم الله وثوقی در جریان بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه نقش روستاها به عنوان محور تولید در کشور نقشی مهم و حیاتی دارد، افزود: باید با ایجاد زیرساخت های لازم از جمله بهبود راههای ارتباطی روستاییان، داد و ستد آنها را تسهیل کرده و مانع از مهاجرت آنها به شهرها شده تا بتوان روستاها را همچنان به عنوان مرکز تولید فعال نگه داشت.

او با بیان اینکه راهداری دو وظیفه مهم نگهداری و ایمن سازی راهها را بر عهده دارد تصریح کرد: راهداران به عنوان سفیران آرامش جاده ها باید در انجام امورات راهداری از جمله خط کشی محورها، لکه گیری، نصب علایم و روکش آسفالت راههای اصلی و فرعی جدیت ویژه داشته و جاده ای ایمن را برای مردم تامین کنند که این امر نیازمند توجه ویژه فرمانداران در تخصیص به موقع اعتبارات است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان، بهسازی و تکمیل 12 کیلومتر از راه روستایی قره درق را در قالب طرح ابرار یادآور شد و اظهار کرد: از این میزان بیش از 9 کیلومتر شن ریزی و 4 کیلومتر لایه زیر اساس انجام شده و مابقی نیز در دست اجراست.

وثوقی در راستای توسعه راههای روستایی از انجام 3 کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت در راههای روستایی شهرستان بیله سوار خبرداد و بیان کرد: عملیات ساخت راههای روستایی بابک و علی خانکندی در این شهرستان نیز در مرحله اجرا و مناقصه است.

او اجرای باند دوم کمربندی بیله سوار با 6 میلیارد تومان اعتبار را از مهمترین پروژه های این شهرستان عنوان کرد و گفت: طول کل این پروژه بیش از 4 کیلومتر است که 1600 کیلومتر از آن لایه زیر اساس انجام شده و آماده اجرای لایه دوم و آسفالت ریزی است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با بیان اینکه استان اردبیل 6 هزار و 373 کیلومتر راه ارتباطی دارد خاطر نشان کرد: از این مقدار 4 هزار و 751 کیلومتر راه روستایی است که 2 هزار و 736 کیلومتر آن آسفالت و مابقی نیز راه شوسه و خاکی است.

وثوقی در ادامه سفر خود به بیله سوار از پایانه مرزی بازدید و در نشست با فرماندار بیله سوار مسایل و مشکلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان را بررسی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار