تصمیمات جدید در حوزه فیلم‌های آموزشی در جلسه مشترک دفتر فنی و حرفه‌ای و دفتر انتشارات و تکنولوژی

تهران (پانا) - جلسه مشترک دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دفتر انتشارات و تکنولوژی با حضور  افشار بهمنی سرپرست دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش و محسن بدیعی معاون مدیرکل و قائم‌مقام دفتر در امور تکنولوژی و رؤسای گروه و کارشناسان دو دفتر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تصمیمات جدید در حوزه فیلم‌های آموزشی در جلسه مشترک دفتر فنی و حرفه‌ای  و دفتر انتشارات و تکنولوژی

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در این جلسه محسن بدیعی معاون مدیرکل و قائم‌مقام دفتر بر محدودیت زمانی موجود و اولویت تولید 40 فیلم هنرجو و 4 فیلم هنرآموز تا پیش از آغاز سال تحصیلی 1400-1399 تأکید کرد که دو فاز تابستان و پاییز برای تولید فیلم آموزشی در نظرگرفته شد. همچنین در خصوص مشخص و شفاف بودن قراردادها از لحاظ مالی تاکید شد.

در ادامه پیشنهاد شد جهت تسریع فرایند تولید فیلم هنرجو چهار روش تولید مدنظر قرار گیرد:

تولید استانی فیلم و استفاده از پتانسیل انجمن سینمای جوان هر استان، برگزاری جشنواره تولید فیلم از سوی هنرآموزان و بهره‌برداری از فیلم‌ها و نرم‌افزارهای موجود در دفتر انتشارات و تکنولوژی که قابلیت استفاده متناسب با تألیفات جدید را دارا هستند.

استفاده از فیلم‌های تولیدشده توسط سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها و ترجمه و تدوین فیلم‌های موجود ازجمله راهکارهای ارائه‌شده در این جلسه بود.

حضور و نظارت کارشناس دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای با عنوان مشاور علمی در فرایند تولید فیلم هنرجو در نظر گرفته شد و طبق صلاحدید کارشناس، امکان واگذاری مسئولیت مشاور علمی در استان‌ها به نیروهای مورد تایید کارشناس دفتر در آن استان وجود خواهد داشت. از جمله موارد مطرح شده از سوی گروه دفتر انتشارات و تکنولوژی ارائه سناریوی کامل توسط کارشناسان دفتر تالیف و در نظر گرفتن مواردی که دارای تجهیزات و روش‌های ابزارهای پیچیده‌ای هستند که اکنون در هنرستان‌ها موجود نیست و شرایط ویژه‌ای را که در شرایط عادی قابل آموزش نیست در فیلم ها در نظر گرفته شود. در پایان جلسه به همکار ی متقابل دو دفتر جهت پیشبرد سریع تر امور تاکید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار