کانی‌های غیرفلزی، دارای بیشترین سهم از واحدهای فعال صنعتی

تهران (پانا) - جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تا پایان سال گذشته مجموعا ۷۲ هزار و ۲۵۱ واحد فعال با اشتغال دو میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۱۶ نفر در گروه‌های مختلف صنعتی و معدنی در کشور فعالیت می‌کنند که بیشترین تعداد این واحدها در گروه محصولات کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند .

کد مطلب: ۱۰۹۵۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کانی‌های غیرفلزی، دارای بیشترین سهم از واحدهای فعال صنعتی

بر اساس این آمار بیشترین واحدهای فعال در گروه کانی‌های غیرفلزی است که ۱۵ هزار و ۸۲۲ واحد در آن وجود دارد. همچنین گروه محصولات غذایی و آشامیدنی و گروه محصولات از لاستیک و پلاستیک با فعالیت ۸۶۸۲ و ۷۵۲۴ واحد در رده دوم و سوم قرار می‌گیرند.

گروه‌هایی که کمترین واحد فعال را دارند نیز شامل جمع‌آوری، تصفیه و توزیع آب با سه واحد، تولید انرژی با ۱۲ واحد و فاضلاب، دفع زباله، بهداشت محیط و سایر فعالیت‌های مشابه با ۱۶ واحد است که به ترتیب ۱۱۴، ۱۶۲ و ۳۷۱ نفر در آن‌ها شاغل هستند و کمترین میزان اشتغال را در بخش‌های مختلف دارند.

کدام بخش‌ها بیشترین اشتغال را دارد؟

در این میان گروه کانی‌های غیرفلزی بیشترین اشتغال را نیز به خود اختصاص داده، ‌به ‌طوری‌که ۳۸۲ هزار و ۸۳۷ نفر در این بخش فعالیت می‌کنند. گروه محصولات غذایی و آشامیدنی و گروه ساخت مواد و محصولات شیمیایی نیز با اشتغال ۳۶۲ هزار و ۲۲۳ و ۲۰۰ هزار و ۳۵۸ شاغل هم در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

کدام استان‌ها بیشترین واحد فعال را دارند؟

تهران، اصفهان و خراسان رضوی تا پایان سال گذشته به ترتیب ۹۷۸۵، ‌ ۸۵۸۵، ‌ ۵۲۹۴ واحد فعال داشتند که بیشترین تعداد واحد در بین استان‌ها است و اشتغال این استان‌ها در واحدهای فعال صنعتی و معدنی نیز به ترتیب ۴۰۲ هزار و ۹۱۵، ۲۶۲ هزار و ۴۹۸ و ۱۹۳ هزار و ۲۹۰ نفر است.

همچنین منطقه آزاد کیش با دو واحد فعال، منطقه آزاد چابهار با ۷۳ واحد و منطقه آزاد ماکو با ۸۴ واحد کمترین واحد فعال را در بین استان‌ها دارند که به ترتیب ۷۰، ۱۴۱۶ و ۲۳۳۰ نفر در آن‌ها مشغول هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار