فولادوند: الزام به استخدام‌های بی‌رویه از نیروهای حق‌التدریس و نهضتی از استخدام نیروی تخصصی در آموزش و پرورش ممانعت می‌کند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد متاسفانه الزام به استخدام‌های بی رویه از نیروهای نهضت سوادآموزی و حق التدریس باعث می‌شود آموزش و پرورش نتواند نیروی تخصصی استخدام و نیرویی را استخدام کند که مورد نیازش نیست و بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: الزام به استخدام‌های بی‌رویه از نیروهای حق‌التدریس و نهضتی از استخدام نیروی تخصصی در آموزش و پرورش ممانعت می‌کند

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه پرسشگر شبکه آموزش درباره اینکه آیا هدایت تحصیلی به سمت اتفاق ایده آل رفته یا برحسب واقعیت‌های موجود است؟ گفت: «هدایت تحصیلی یک فرایند است و باید مقدمات آن فراهم شود.»

وی افزود: «در راستای هدایت تحصیلی باید همه مقدمات فراهم شود که انتظار داشته باشیم به نقطه ایده آل برسیم. در مقطع متوسطه اول به تنهایی می‌توانیم از مشاور استفاده کنیم و کمبود مشاور از مشکلات عمده آموزش و پرورش است. متاسفانه الزام به استخدام‌های بی رویه از نیروهای نهضت سوادآموزی و حق التدریس باعث می‌شود آموزش و پرورش نتواند نیروی تخصصی استخدام و نیرویی را استخدام کند که مورد نیازش نیست و بخشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار می‌دهد.»

فولادوند درباره نبود امکانات کارگاهی در هنرستان‌ها گفت: «دلیل این کمبودها را به تنهایی در آموزش و پرورش جست وجو نکنید. در شهر تهران هنرستان‌ها بروز هستند و تلاش می‌کنیم مایحتاج آنها را فراهم کنیم البته کمبودها همیشه بوده و هست اما نمی‌تواند باعث شود که نتوانیم اهداف را پیگری کنیم. هدایت تحصیلی چه در رشته‌های فنی و چه نظری همیشه توانسته بخشی از نیازمندی‌های کشور را برطرف کند و نیروهایی که اکنون کار می‌کنند از همین طریق به بازارکار هدایت شده‌اند.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: «از بودجه آموزش و پرورش حدود 98 درصد صرف پرداخت حقوق و دو درصد صرف سایر می‌شود در حالی که مسئولیت دارد سندتحول بنیادین را اجرا کند و هدایت تحصیلی هم جزو تکالیفی است که برعهده او گذاشته شده که توسعه متوازن رشته‌ای ایجاد کند باید تلاش کنیم بودجه آموزش و پرورش افزایش یابد.»

وی افزود: «البته دولت در 5،6 ماه گذشته افزایش‌های خوبی ایجاد کند و در حال تلاش‌اند تا نیازهای اولیه و ضروری بعد از حقوق و مزایا نیز برطرف شوند.»

فولادوند درباره تامین و تجهیز امکانات کارگاه‌های فنی گفت: «علاوه بر ضرورت تجهیز هنرستان‌ها، خرید خدمات و برونسپاری نیز در بخش کاردانش صورت می‌گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار