مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات:

فرهنگیان شایستگی‌های خودشان را در بحران کرونا نشان دادند

اراک (پانا) - جلسه مدیران مدارس شهرستان محلات با موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سالن اجتماعات حضرت زینب(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان شایستگی‌های خودشان را در بحران کرونا نشان دادند

حجت‌اله محمدی مدیر آموزش و پرورش در جلسه مدیران مدارس با قدردانی از تلاش مدیران و معلمان در اتمام سال تحصیلی با وجود مشکلات به وجود آمده از تعطیلات ویروس کرونا گفت: این بیماری با تمام مشکلات اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی فوایدی نیز داشت، همکاران خوب ما در آموزش و پرورش شایستگی‌های خودشان را نشان دادند، در این شرایط معلمانی که همراه سیستم آموزشی بودند توانستند خود را به روز کنند و تلنگری به ما زده شده که جامعه جهانی رو به تغییر است و ما نیز باید تغییر پیدا کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: باید آمادگی تغییر سیستم و استقرار نظام جدید آموزش و پرورش که در پیش رو داریم را، داشته باشیم و حتی در صورت ریشه‌کن شدن ویروس هم باید آمادگی سیستم آموزش مجازی را داشته باشیم.

محمدی در بخش دوم سخنانش تصریح کرد: شروع سال تحصیلی هنوز به طور کامل مشخص نیست و وجود و عدم وجود ویروس کرونا تأیید نشده است و سناریوهای مختلف برای شروع سال تحصیلی را داریم و باید آماده باشیم. اگر مدارس به طور کامل تعطیل باشند ما یک تجربه و تمرین چند ماهه داریم و تمام آموزش‌های ما در سامانه شاد انجام می‌شود و درصدی از دانش‌آموزان که به این آموزش‌ها دسترسی نداشتند، باید ضمن شناسایی هوشمندانه به شکل‌های مختلف اجازه ندهیم که از آموزش دور باشند.

مدیر آموزش و پرورش محلات افزود: قرار نیست زندگی از ما سلب شود و انسان همواره خودش را تطبیق داده است. در خصوص سناریوی شیفت‌بندی مدارس، تجربه‌ای وجود ندارد و با کمبود نیروی انسانی مواجعه خواهیم شد و در این شرایط بحرانی خط مقدم مدیران مدارس هستند. نمی‌توان برنامه‌ای را تنظیم کرد که برای همه مدارس کشور قابل اجرا باشد و می‌بایست انعطاف‌هایی باشد و خلاقیت‌ها در دست مدیران مدارس است و نباید آموزش تعطیل شود، به نظر می‌رسد باید تصمیمات وزارت آموزش و پرورش در استان و شهرستان بومی‌سازی ‌شود و چنانچه خلاء‌هایی در مناطق به وجود آید مدیر مدرسه باید پوشش دهد و پیشنهادات خود را منعکس کند.

بهروز رضایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت در خصوص ثبت‌نام و سفارش کتاب‌های درسی و جمع‌آوری اموال اسقاطی مباحثی را مطرح کرد و در خصوص اموال مازاد آموزشگاه‌ها گفت: با هماهنگی جمعدار اموال این وسایل تحویل مدارس نیازمند شود.

رضایی در ادامه در خصوص ساماندهی خدمتگزاران، حسابداری مدارس و تعمیرات اساسی مدارس مطالبی را بیان کرد و بر مستندسازی فعالیت‌های پروژه مهر تأکید کرد.

حامد رجبعلی معاون پرورشی و تربیت بدنی به تشریح حوزه‌های مختلف پرورشی پرداخت.

وی در خصوص فعالیت‌های سال آینده از جمله گفتمان‌های دینی، تشکل‌های دانش‌آموزی، مسابقات قرآن، عترت و نماز، مسابقات فرهنگی و هنری، زیباسازی فضای مدرسه برای پروژه مهر، سازماندهی دبیران و آموزگاران تربیت بدنی، اختصاص اتاق پرورشی و مشاوره در آموزشگاه مواردی را بیان کرد.

او همچنین با اشاره به کمبود نیروی پرورشی در منطقه گفت: مجبور هستیم که نیروها را بین تمامی مدارس برای پوشش فعالیت‌های پرورشی تقسیم کنیم و با این وجود انتظار داریم که مدارس، یک گروه سرود و تئاتر فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به الزام رعایت عفاف و حجاب گفت: توجه به وضعیت پوشش همکاران، دانش‌آموزان و اولیای مراجعه کننده به آموزشگاه باید در دستور کار مسئولان آموزشگاه قرار گیرد.

رجبعلی با اشاره به تعطیلی مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا افزود: برگزاری کلاس های اوقات فراغت نیز در فضای مجازی پیش بینی شده است و 12 پایگاه اوقات فراغت برای تابستان سهمیه در نظر گرفته شده است که فعالیت مدارس منتخب رصد و بازخورد آن به استان انعکاس می یابد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی با تشکر از اقدامات مدیران در بحث بهداشت گفت: بودجه ای بابت ضدعفونی مدارس واریز شد و برای تهیه وسایل ورزشی اولویت با مدارس کم برخوردار است.

سعید جوادی معاون آموزشی گفت: بحث اساسی پروژه مهر و بازگشایی مدارس است و به زودی بخشنامه بازگشایی مدارس ارسال خواهد شد و طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش بر اساس شرایط هر منطقه از جهت وجود ویروس کرونا برنامه‌ریزی لازم برای بازگشایی مدارس انجام خواهد شد و کلاس های درس به صورت حضوری، غیرحضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

دبیر شورای پروژه مهر شهرستان با اشاره به اینکه مدارس در خصوص تشکیل ستاد ثبت نام اقدام کنند گفت: کروکی ثبت‌نام دانش‌آموزان به همراه شماره تلفن های ستاد ثبت نام به مدارس جهت نصب در تابلوی اعلانات ارسال شده است و ثبت‌نام‌ها باید با اولویت کروکی و زمان مراجعه اولیا انجام شود، رضایتمندی حداکثری اولیا از اهداف شورای پروژه مهر شهرستان است.

جوادی تصریح کرد: اهمیت هدایت تحصیلی در پایه نهم متوسطه آنچنان زیاد بود که آزمون های این پایه همانند پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار شد. معاون آموزشی در خصوص توزیع متوازن بین رشته ای و ظرفیت رشته ها و کلاس های سال تحصیلی آینده آمار اختصاص یافته را اعلام کرد.

معاون آموزشی نیز با تشکر از فعالیت‌های معلمان و مدیران در آموزش مجازی دانش‌آموزان گفت: این وضعیت به احتمال زیاد در شروع سال تحصیلی جدید استمرار خواهد داشت و به همین منظور سرگروه های آموزشی با رویکرد فعالیت و مهارت در فضای مجازی انتخاب می شوند.

وی به مدیران توصیه کرد: فضای مناسبی در آموزشگاه برای تولید محتوای الکترونیک پیش بینی شود و برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بی بضاعت که دسترسی به فضای مجازی ندارند اقدامات لازم صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار