ثبت‌نام مدارس در کدام پایه‌ها حضوری و در کدام پایه‌ها غیرحضوری است

شیراز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس از آغاز پیش ثبت ‌نام مدارس در پایه اول ابتدایی از 31 خرداد خبر داد و گفت ثبت نام در پایه اول ابتدایی تا 9 تیر ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت و ثبت نام دانش آموزان در سایر پایه ها به جز در پایه های ورودی، به صورت غیر حضوری انجام می شود.

کد مطلب: ۱۰۷۷۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام مدارس در کدام پایه‌ها  حضوری و در کدام پایه‌ها غیرحضوری است

فرهاد اسماعیلی امروز در جلسه ستاد ثبت نام مدارس فارس، با تاکید بر اینکه "ثبت نام حضوری صرفا در پایه‌های ورودی انجام می‌‌شود"، گفت: اولیا محترم برای پیش ثبت ‌نام فرزندان خود در پایه اول ابتدایی، می توانند از 31 خرداد تا 9 تیرماه از طریق مراجعه به سامانه http://madrese.farsedu.ir/ اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: از 11 تا 14 خرداد ماه نیز از طریق سامانه پیامکی یا مراجعه به سایت، نوبت دهی برای حضور اولیا انجام می گیرد و از 15 تا 25 تیر ماه اولیا بر اساس زمان بندی اعلام شده می توانند برای ثبت نام قطعی فرزند خود در مدرسه ای که در سامانه اعلام شده مراجعه حضوری داشته باشند.

او گفت: برای کاهش مراجعه حضوری اولیا، اجرای طرح سنجش سلامت نیز همزمان با ثبت نام حضوری و از 15 تیرماه آغاز می شود.

اسماعیلی زمان پیش ثبت نام در پایه هفتم دوره اول متوسطه را از 28 تیر تا 6 مرداد اعلام کرد و افزود: از 8 مرداد تا 12 مرداد ماه نیز نوبت دهی و اطلاع‌رسانی به والدین از طریق سامانه پیامکی و یا مراجعه به سایت صورت می گیرد و پس از آن اولیای محترم می توانند بر اساس زمان بندی اعلام شده از 13 تا 26 مردادماه برای ثبت نام قطعی در مدرسه حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه" ثبت نام ‌ها در پایه دهم دوره دوم متوسطه بر اساس نتایج اعلام شده در هدایت تحصیلی انجام می‌شود" گفت: ثبت نام در گروه الف از 13 تا 20 مرداد، گروه ب از 21 تا 25 مرداد، گروه ج از 26 تا 27 مرداد و سایرین نیز در روزهای 28 و 29 مرداد ماه انجام می شود.

اسماعیلی ادامه داد: پیش ثبت نام هنرستان های تربیت بدنی از 4 تا 7 مرداد ماه انجام می شود در روزهای 8 و 9 مردادماه نیز آزمون عملی برگزار می شود که نتایج آن 11 مرداد اعلام خواهد شد و 12 مرداد نیز ثبت نام قطعی دانش آموزان پذیرفته شده در این آزمون ها انجام می گیرد.

به گفته او تنها ثبت نام در پایه اول دوره ابتدایی، هفتم و دهم دوره متوسطه صرفا به صورت حضوری و با حضور اولیا در مدارس انجام می شود که در این پایه‌ها والدین باید طبق زمان بندی‌هایی که از طرف مدیران مدارس اعلام می‌شود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ثبت نام در مدرسه حاضر شوند.

او افزود: برای سایر پایه‌‌ها نیاز به حضور در مدارس نیست و کماکان مانند سال‌های قبل، پس از اتمام امتحانات پایان سال تحصیلی، ثبت نام در پایه بالاتر توسط خود مدرسه انجام می‌شود، مگر اینکه دانش آموزی از یک مدرسه بنا بر ضرورت به مدرسه دیگر منتقل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار