در برنامه زنگ ۷ شبکه آموزش؛

کمرئی: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به بیان جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود

علیرضا کمرئی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه زنگ ۷ شبکه آموزش گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدارس کشور فردا ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود به این مفهوم که معلمان، مدیران و کارکنان مدارس در مدارس حاضر می‌شوند و حضور دانش‌آموزان داوطلبانه است و ضرورتی برای مراجعه آنان به مدارس نیست. هدفگداری این بازگشایی برای آنانی است که به هر دلیل نتوانستند از خدمات آموزش غیرحضوری و فضای مجازی بهره ببرند لذا از این فرصت استفاده می‌کنیم که بچه‌ها با مراجعه به مدرسه برای رفع اشکال حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: ما از فردا بازگشایی مدارس را به صورت متراکم نداریم دانش‌آموزان خودشان تشخیص می‌دهند که برای رفع اشکال به مدرسه بروند و نیازشان را برطرف کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: بدیهی است که کیفیت آموزش و استمرار آن دغدغه اصلی نظام آموزشی و خانواده‌هاست و تعطیلات طولانی مدت امسال، وقفه‌ای در آموزش و کیفیت یادگیری ایجاد کرد. با توجه به اینکه سلامت و مسایل امنیتی بچه‌ها برای ما مهم بوده و هست، تا زمانی که مجوز سناد ملی کرونا نباشد بحث بازگشت به مدرسه را نخواهیم داشت لذا با قرار گرفتن در پایان سال تحصیلی شاهد بودیم از ظرفیت شبکه آموزش، ۲ هزار برنامه اجرا و تاحدودی خدمات آموزشی ارائه شد اما اینکه چقدر از بچه‌ها پای این آموزش‌ها نشستند در دسترس نبود.

کمرئی افزود: ما در این مدت آموزش در فضای مجازی را داشتیم و در شبکه شاد، ۶۵ درصد از بچه‌ها حضور داشتند. در برخی مناطق هم که ممکن بود بچه‌ها از هیچ‌کدام آموزش‌ها بهره نبرده باشند، با جزوات و درسنامه آن را جبران کردیم. اما این یک ماه را ایجاد کردیم تا بچه‌ها احساس کنند هنوز مدرسه کانون پذیرای آنان و تشخیص حضور آنان برحسب نیاز دانش‌آموزان و کاملا داوطلبانه است.

وی درباره نحوه ارزشیابی و آزمون‌ها در پایه‌های مختلف نیز گفت: در پایه دوازدهم اعلام کردیم که از ۱۷ خرداد امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار می‌شود و تا ۱۶ تیر ادامه دارد. دانش‌آموزان تا ۱۰ خرداد نیز می‌توانند رفع اشکال انجام دهند.

معاون اموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پایه نهم نیز امسال امتحانات را به صورت حضوری خواهد داشت چون در معرض هدایت تحصیلی هستند و ما نیاز داریم نمرات آنان را داشته باشیم تا بتوانیم در زمینه هدایت تحصیلی آنان را شناسایی کنیم.

کمرئی اضافه کرد که امتحانات سایر پایه‌ها مانند پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیرحضوری براساس سوابقی است که معلمان به ما ارائه می‌کنند. در متوسطه اول همه دروس از فضای مجازی آموزش داده شده است، در متوسطه دوم در شاخه نظری از بین ۱۸۲ عنوان درس همه به پایان رسیده و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش دروس شایستگی‌های غیرفنی، پایه و عمومی تدریس شده است و در زمینه دروس مهارتی، حضور دانش‌آموزان لازم است.

وی در پایان گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود از برنامه‌های آموزش تلویزیونی داشتیم و ۷۰ درصد دانش‌آموزان از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار