تلاش پیشگیرانه برای نجات جان مادر باردار مشکوک به کرونا در قم

قم (پانا) - مریم خاکبازان، مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی، از تلاش برای نجات جان مادر باردار (مشکوک به کرونا) در قم خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش پیشگیرانه برای نجات جان مادر باردار مشکوک به کرونا در قم

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، پس از انتشار گزارشی در خصوص امتناع مادر باردار 8 ماهه با بارداری دوقلویی و با سابقه زایمان زودرس و همچنین دارای علایم مشکوک به کرونا، از بستری شدن در بیمارستان، سیستم پیگیری مادران پرخطر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، وارد عمل شد.

پس از بررسی های صورت گرفته در تماس اولیه مشخص شد، هر دو خط تلفن همراه مادر و همسر وی خاموش است و سپس اکیپ مراقبین سلامت پایگاه سلامت جهت متقاعد کردن مادر به منظور بستری در بیمارستان دو بار به در منزل آنها مراجعه کردند که پاسخی داده نشد.

با توجه به اینکه مادر باردار از اتباع بود، سریعا با اداره کل اتباع استان رایزنی و پس از تشریح اهمیت موضوع، با همکاری صمیمانه اداره مذکور شماره تماس اقوام نزدیک مادر دریافت شد. سپس یک تیم شامل، یکی از همکاران پزشک و تعدادی داوطلب از هموطنان مادر باردار به منزل ایشان مراجعه و با تلاش و همدلی مادر و همسر وی، جهت بستری در مرکز درمانی متقاعد شده و به بیمارستان مرجع مراجعه کرد.

شایان ذکر است وضعیت مادر و جنین ها در حال حاضر مطلوب گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار