بیمارستان‌های قم برای مقابله با کرونا آماده هستند

قم (پانا)- بعد از تکذیب تلویحی مسئولان، نخستین ویروس کرونا خود را در قم نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۲۴۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان‌های قم برای مقابله با کرونا آماده هستند

به گزارش پانا، تشخیص اولیه ۲ مورد بیمار مبتلا به کرونا مثبت بوده که ساکن شهر قم بوده‌اند و آزمایش‌های تکمیلی در حال انجام است و نتیجه قطعی به اطلاع مردم می‌رسد.

دانشگاه علوم پزشکی قم، یکی از بیمارستان‌ها را برای درمان بیماران مشکوک در نظر گرفته است و علایم افرادی که مشکوک به کرونا هستند، در این بیمارستان تحت نظر قرار می‌گیرد.

بیمارستان دوم و تمام کادر درمانی بیمارستان‌های شهر قم به حال آماده‌باش درآمده است. لوازم مصرفی کادر درمانی و بیماران آماده است و از نظر دارو و امکانات، کمبودی در استان قم وجود ندارد.

همچنین با دستور وزیر بهداشت، روز گذشته گروهی از اداره کل بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در استان قم مستقر شده‌اند و به رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز کمک می‌کنند تا این مساله مدیریت شود.

لازم به ذکر است، نیازی به استفاده از ماسک توسط همه مردم نیست،‌ بلکه افرادی که با بیمار در ارتباط هستند از جمله همراهان و کادر پزشکی و یا افرادی که مشکوک به این ویروس هستند باید از ماسک استفاده نمایند.

همچنین عنوان شده: از نظر تامین ماسک جای نگرانی نیست و در صورت کمبود از استان تهران تامین می‌شود.

اطلاعات تکمیلی نشان می دهد این دو نفر از افراد مسن و از دو منطقه جداگانه قم بوده و نه تنها سفر خارجی بلکه سفر خارج از استان هم نداشته اند. با این حال هنوز علت و چگونگی ابتلای احتمالی آنان به کرونا مشخص نیست و موضوع در دست بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار